Udskriv

Vilkår og betingelser

Vi ser frem til muligheden for at fungere som din bookingagent for dine behov. Læs venligst disse vilkår og betingelser omhyggeligt, før du bruger de tjenester og hjemmesider af tripsta.dk. Når du bruger eller laver en booking på vores hjemmeside, anses du for at have accepteret disse vilkår og betingelser.

Disse vilkår og betingelser ("aftalen” eller “kontrakten") beskriver din juridiske ret, der kan forventes af os, fra når du køber rejserelaterede tjenester gennem os, udover dine forpligtelser som kunde.
 

Indhold

 

Brug af denne hjemmeside

1.  Definitioner

2. Booking via vores hjemmeside

2.1. Ved at booke via vores hjemmeside:

3. Kontraktrelateret:

3.1. Din aftale med os

3.2. Din aftale med rejseleverandøren

4. Booking

4.1. Pris

4.2. Servicegebyr

4.3. Bookingbekræftelse

4.4. Ændringer og annulleringer

4.4.1. Ændringer og annulleringer – af dig

4.4.1.1. Tilbagebetaling

4.4.1.2. Aflysning eller ændring af flyreservation

4.4.2. Ændringer og aflysninger –af leverandøren

4.4.3. Annulleringer af os

5. Priser og betalinger

5.1. Priser

5.2. Betaling

6. Særlige betingelser og information om flyvninger

6.1. Pris

6.2. Tilbagebetalinger

6.3. E-billetter

6.4. Lavpris flybilletter

6.5. Bagage

6.6. Uledsagede mindreårige

7. Pas, visum og sundhedskrav

8. Skadesløsholdelse

9. Ophavsret, varemærker, software på denne hjemmeside

10. Links til tredjepartisider

11. Garantier, ansvarsfraskrivelse og begrænsning af ansvar

12. Gældende lovgivning

13. Korrespondance

14. Andre vilkår og betingelser

14.1 Hele aftalen og ugyldighedsbestemmelse

14.2 Ændringer i generelle vilkår og betingelser

Brug af hjemmesiden

Som betingelse af deres brug af denne hjemmeside, garanterer du at (I) du mindst er 18 år gammel; (II) du besidder juridisk bemyndigelse til at oprette en juridisk bindende forpligtelse; (III) du vil bruge denne hjemmesiden i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser; (IV), du kun vil bruge denne hjemmeside til at foretage lovlige reservationer til dig eller til en anden person, som du er juridisk bemyndiget til at handle på deres vegne; (V) du vil informere andre personer om vilkår og betingelserne, der gælder for de reservationer, du har foretaget på deres vegne, herunder alle regler og begrænsninger, der gælder; (VI) alle oplysninger du indtaster på denne hjemmeside er korrekte, nøjagtige, aktuelle og fyldestgørende, og (VII) hvis du har en konto på denne hjemmeside, vil du beskytte og overvåge dine kontooplysninger og være helt ansvarlig for enhver brug af din konto af dig og/eller andre end dig. Vi bevarer retten til efter eget skøn at nægte adgang til denne hjemmeside og de ​​tjenester, vi tilbyder, til enhver tid og uanset årsag, herunder, men ikke begrænset til overtrædelse af disse vilkår og betingelser.

 

1.    Definitioner

Udtrykkene "vi", "os" og "vores" refererer til Tripsta S.A., et af de største online rejsebureauer i Europa der har et omfattende portefølje af rejsefokuserede hjemmesider under firmanavnet “tripsta”. Vores kontaktdetaljer kan findes i slutningen af disse betingelser (se venligst nedenfor ved “Korrespondance”).
" "Du kan også blive informeret om vores kontaktoplysninger og driftstimer via vores hjemmeside i kategorien Kontakt.

Begrebet ""dig"" og ""din"" henviser til kunden, der besøger vores hjemmeside, booker en reservation gennem os eller på anden måde bruger vores tjenester.

Desuden har følgende ord eller sætninger i forbindelse med disse vilkår og betingelser betydningen vist nedenfor, medmindre sammenhængen klart indikerer andet:

Booking”: enhver ordre af produkter eller tjenester du bestiller på vores hjemmesiden der bekræftet eller accepteret af os. Acceptance will be made by us (and a contract concluded) when we have received full payment from you and sent a confirmation email (from either us or the relevant Travel Supplier).

“Bookingagent” eller “rejsebureau”: Det online rejsebureau, der administrerer og driver hjemmesiden tripsta.dk, som yder rådgivning og information og virker som et mellemled i processen med at realisere aftaler inden for rejser. Vi som rejsebureau og vores hjemmeside fungerer som en brugergrænseflade i transaktionerne i forbindelse med rejseleverandøren.

“Kunde” eller “Klient”: Personen der bestiller eller personen der bestiller vores tjenester på en andens vegne, har accepteret denne betingelse.

“Service(r)”: en service tilgængelig på vores hjemmeside, som bestilling af transportservices.

“Servicegebyr”: betyder den del af de samlede omkostninger ved ydelsen leveret til dig, som angivet i bekræftelsessiden og e-mailen, der dækker vores ydelser.

“Rejseleverandør(er)“ eller “leverandør(er)"": Flyselskabet og/eller andre tjenesteudbydere der fungerer som rejseselskab, med hvem kunden indgår en aftale med, og som under iagttagelse af de gældende vilkår og betingelser, der er ansvarlig for udførelsen af ​​tjenesten.

“Hjemmeside”: betyder http://www.tripsta.dk -hjemmesiden.

 

2. Booking via vores hjemmeside

2.1. Ved at booke via vores hjemmeside:

  • Du accepterer at være bundet af vilkårene i denne aftale og eventuelle yderligere vilkår og betingelser for enhver leverandør, der har indflydelse på din booking, rejsearrangementer eller brug af hjemmesidens indhold. Du accepterer på vegne af dig selv og dem du repræsenterer at overholde alle sådanne vilkår og betingelser, herunder betaling af alle beløb.
  • Du erklærer dig indforstået med, at den erstatning, vi udbetaler, under ingen omstændigheder må overstige købsprisen for din billet fraregnet det beløb, der udgøres af gebyret for ydelsen.
  • I tilfælde af et hvilket som helst problem vedrørende din booking, der måtte opstå, når først du er i lufthavnen, erklærer du dig indforstået med, at du skal kontakte os om hjælp, inden du foretager dig andet. Uanset hvilken løsning, vi foreslår, skal den følges, og en hvilken som helst afvigelse derfra er kun tilladt efter udtrykkelig tilladelse fra os.
  • Du accepterer, at enhver overtrædelse af sådanne vilkår og betingelser kan resultere i (a) annullering af din reservation eller dit køb, (b) din fortabelse af penge betalt for din reservation eller dit køb, (c) at du bliver nægtet adgang til det pågældende rejserelaterede produkt eller service, og (d) vores ret til at debitere din konto for eventuelle omkostninger, som følge af en sådan overtrædelse.
  • Du erklærer og garanterer, at (a) du er af tilstrækkelig alder til at bruge vores service og hjemmeside, og kan lave retligt bindende forpligtelser i forbindelse med brugen, (b) at du er juridisk bemyndiget til at handle for eller på vegne af de personer, der indgår i en reservation og accepterer disse vilkår og betingelser på deres vegne, og (c) de oplysninger du angiver er sande og korrekte.
  • Du er ansvarlig for at informere andre personer om alle vilkår og betingelser, der gælder for deres rejsearrangementer. Du forstår, at du eller dem, der bruger dit navn eller din konto er økonomisk ansvarlig for enhver brug af vores tjenester eller hjemmeside.
  • Du er ansvarlig for dine aktiviteter på hjemmesiden (økonomisk eller andet), herunder eventuel anvendelse af dit brugernavn og din adgangskode.

 

3. Kontraktrelateret:

3.1. Din aftale med os

Vi sælger en lang række rejseprodukter og -tjenester fra forskellige rejseleverandører. Vi vil som booking/rejsebureau, fungere som mellemled for produkter og tjenester, der ikke er leveret direkte af os. Vi er ikke en co-leverandør af sådanne produkter og tjenester. Når du foretager en reservation via vores hjemmeside, indgår du en særskilt kontrakt af rejser til leverandøren i forbindelse med sådanne produkter og tjenester. Vi er derfor ikke en del af kontraktforholdet i henhold til de produkter og tjenester, du bestiller via vores hjemmeside, medmindre det et udtrykkeligt fastsat.

 Eventuelle spørgsmål vedrørende produktet henvises til rejseleverandøren. Vi påtager os intet ansvar for rejsearrangørens rejseprodukter og tjenester, og vi garanterer ikke (udtrykkeligt eller underforstået) egnethed eller kvalitet af rejseproduktet eller tjenesten fremhævet på hjemmesiden.

 

3.2. Din aftale med rejseleverandøren

For alle produkter eller tjenester bestilt via vores hjemmeside, vil rejseleverandørens vilkår og betingelser (herunder flyselskabers prisregler) gælde i tillæg til vores. Rejseleverandørens vilkår og betingelser kan omfatte bestemmelser om betalingsprocedurer, erstatningsansvar, aflysninger, ændringer af reservationer og tilbagebetalinger (hvis det er tilgængeligt) og eventuelle andre begrænsninger, så vi råder dig til at læse disse vilkår omhyggeligt. Du er ansvarlig for at overholde eventuelle flyselskabers eller andre rejseleverandørers betingelser i forhold til check-in-tider, genbekræftelse af flyvninger eller andet. Specifikke ruter kan kræve en returbillet alt efter passagerens nationalitet eller flyselskabs politiske restriktioner.  Af denne grund, henvises du til din rejseleverandør for detaljer med hensyn til de gældende vilkår og betingelser.

 

4. Booking

4.1. Pris

Priser bekræftes ved det sidste bookingtrin når du trykker på "Køb nu", "Lav reservationen" eller lignende, afhængigt af det købte produkt.
 

4.2. Servicegebyr

Ved at bruge vores hjemmeside for at booke produkter og/eller tjenester, giver du os tilladelse til at fungere som din repræsentant under processen med bookingen af produkter og/eller tjenester fra den valgte rejseleverandør og til at foretage betalingen af disse produkter eller tjenester i dit navn og på dine vegne, som krævet. Derfor skal vi opkræve et servicegebyr, afhængigt af hvilket produkt du bestiller. Det gebyr vil blive vist, før du bekræfter din booking.
 

4.3. Bookingbekræftelse

Efter du fuldfører din bestilling, vil du modtage en bekræftelsesmail med et bookingnummer. Det er det øjeblik at din kontrakt i forhold til de varer og tjenesteydelser bestilt vil træde i kræft. Denne bekræftelsesmail vil vise alle detaljerne i din bestilling. Dernæst vil vi kontrollere, at din booking er blevet indtastet korrekt i flyselskabet's eller rejseleverandørens’s bookingsystem, og at din betaling kan behandles korrekt.

For flybooking, vil vores forpligtelse til at udstede billetten være underlagt at din betaling er blevet modtaget. 

I forhold til "særlige anmodninger" muligheder for et produkt (f.eks. måltider, handicapfaciliteter, barnesæder osv.), kan vi ikke garantere sådanne anmodninger, men vil videregive disse anmodninger til rejseleverandøren. Det er dit ansvar at bekræfte med rejseleverandøren om disse specielle ønsker kan opfyldes.
 

4.4. Ændringer og annulleringer

4.4.1. Ændringer og annulleringer – af dig

Din ret til at annullere eller ændre et booket rejseprodukt eller en service og metoden til at gøre det, vil afhænge af det specifikke flyselskabs regler eller andre rejseleverandørers vilkår og betingelser. Det kan derfor ikke være muligt at annullere eller ændre produkter eller tjenesteydelser bestilt, eller der kan være specifikke krav, du bliver nød til at opfylde.

Selv om oplysninger om din ret til at aflyse eller ændre din booking er tilgængelige online under bookingprocessen og beskrevet i din bekræftelsesmail, er det dit ansvar at gøre dig bekendt med leverandørens specifikke vilkår og betingelser for annulleringer og ændringer, da du anses for at have læst og accepteret dem på det tidspunkt din reservation færdiggøres.

Du kan angive, at du gerne foretage en ændring og/eller annullere her. Herefter vil du modtage en e-mail, der beder dig om at bekræfte med henblik på at behandle din anmodning. Hvis du af en eller anden grund ikke modtager meddelelsen, er du selv ansvarlig for at kontakte os, for at fastslå, at din anmodning er modtaget og bliver behandlet. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle tekniske problemer så kommunikationsprocessen ikke afsluttes.

Ændringer af navne er ikke tilladt af mange flyselskaber og andre leverandører. Selvom vi bestræber os på at lave en sådan ændring hvis nødvendigt, skal du venligst huske på at de fleste flyselskaber og leverandører behandler en navneændring som en annullering hvor standardbetingelser og gebyrer gælder.

I tilfælde af at du foretage ændringer i din booking (annullering eller ændring), vil vores standardgebyrer gælde oven i din bookingbekræftelse ud over din(e) leverandør(er)s vilkår og betingelser. Disse gebyrer dækker vores administrationsomkostninger, og omfatter ikke eventuelle gebyrer, der opkræves direkte af rejseleverandøren.
 

4.4.1.1. Tilbagebetaling
 

Hvis du annullerer din reservation, kan du være berettiget til en delvis tilbagebetaling. Ud over din(e) rejseleverandør(er)s afbestillingsregler, vilkår og betingelser, vil vores standardgebyrer på din kvittering eller bookingbekræftelse gælde.

Den del af købsprisen der kan refunderes (hvis der er en), vil blive refunderet til dig, når vi har modtaget pengene tilbage fra leverandøren(e). I det omfang, vi bliver tilbagebetalt af leverandøren, skal vi videregive denne tilbagebetaling til dig. Vi er ikke ansvarlige hvis en leverandør ikke kan betale en restitution

Hvis årsagen til din annullering er dækket i henhold til din rejseforsikring, kan du være i stand til at genvinde dine afbestillingsgebyrer gennem dit forsikringsselskab.
Det samme gælder, hvis du har købt en annulleringstjeneste, som vores pengene tilbage-garanti; hvis årsagen til din annullering er dækket i henhold til politikken af vores pengene tilbage-garanti, kan det berettiges til dig eller din nærmeste familie (afhængigt af tilfældet) til tilbagebetaling af dine afbestillingsgebyrer.

Hvis du ønsker at annullere eller ændre din booking, vil ekspeditionsgebyret ikke kunne refunderes. Det samme gælder eventuelle rabatter, du har fået på billetprisen i forbindelse med bestillingen (herunder en hvilken som helst speciel rabat som eksempelvis rabatkuponer o.lign.).

Hvis du har booket nogen af ​​vores produkter eller tjenester, herunder fly, men du ikke møder op til check-in eller på anden måde ikke benytter dig af produktet eller servicen (“ikke møder op”), vil du ikke være berettiget til tilbagebetaling. Underlagt det relevante flyselskabets politik, kan du dog være berettiget til tilbagebetaling af afgangsskat, du måtte have betalt for din flyvning (eksklusiv billige flybilletter).
 

4.4.1.2. Annullering eller ændring af booking
 

I forhold til flyreservationer, bemærk venligst, at hvis aflysningen betyder, at flyselskabet opkræver et afbestillingsgebyr eller hvis ændringen betyder, at udgifterne til din reservation er steget, bliver du nødt til at betale sådanne ekstra gebyrer eller omkostninger i tillæg til vores gebyrer på din kvittering eller bookingbekræftelse.

Tilbagekaldelse og ændringer af billige flybilletter gælder ifølge flyselskabets vilkår og betingelser. Du bør kontakte flyselskabet direkte for at annullere eller foretage ændringer af dine lavprisbiletter. Normalt kan billige flybilletter ikke refunderes. I tilfælde af at du vælger at annullere din billige flybillet, kan vores servicegebyr ikke refunderes. Hvis årsagen til din annullering er dækket af vilkårene i en forsikringspolitik, du har købt, kan du være i stand til at få tilbagebetaling fra eventuelle ikke-refunderede billetter eller afbestillingsgebyrer fra forsikringsselskaberne.

Bemærk venligst, at fly skal tages i den rækkefølge, de vises på din bookingbekræftelse eller e-billet. Hvis du ikke har planer om at tage et fly som reserveret, bedes du henvende dig til flyselskabet så lang tid i forvejen som muligt for at diskutere dine muligheder. Hvis du ikke tjekker ind til tiden til en bekræftet reservation, kan flyselskabet registrere dig som en der ‘ikke dukkede op’, hvilket kunne resultere i ekstra afgifter, og/eller at hele din rejseplan bliver annulleret, og/eller at din billet bliver ugyldig.

Hvis du ønsker at annullere din reservation, fordi du ikke er i stand til at overholde pas-, visum- og andre immigrationskrav, der gælder for din rejseplan, vil vilkår og betingelser for flyselskabet gælde, og vi påtager os intet ansvar for eventuelle gebyrer, der opstår.

 

4.4.2. Ændringer og annulleringer –af leverandøren

Din kontrakt med dine leverandører kan give dem mulighed for at annullere eller ændre bookinger. Vi vil bestræbe os på, at du straks får besked om væsentlige ændringer, så hurtigt som muligt efter vi bliver informeret om sådanne ændringer, hvis der er tid til det, inden din afrejse. Vi påtager os intet ansvar for eventuelle ændringer eller omkostninger, der kan følge. Omfattet af leverandørens vilkår og betingelser, vil du så have valget mellem at acceptere ændringen af arrangementet, acceptere et tilbud om alternative rejsearrangementer, hvis det stilles til rådighed af leverandøren, eller annullere dine bookede arrangementer og modtage eventuelle tilbagebetalinger. Vi garanterer ikke, at sådanne tilbagebetalinger vil finde sted.

Vores 'Best Price Mix' tilbyder den billigste flyvning kombination, derfor kan du modtage forskellige billet numre med forskellige flyselskaber for hver rute af turen. Bemærk, at for hver enkelt billet gælder vilkårene vilkårene for det specifikke flyselskab.

4.4.2.1. Ændringer af flyveplaner
 

Flyvetiderne vist i din bookingbekræftelse tider kan ændre mellem datoen hvor bookingen fandt sted og den dato, du rejser. I tilfælde af ændringer af tidsplanen, og har givet os dine kontaktoplysninger, vil vi forsøge at underrette dig om disse ændringer. Men det er dit ansvar at tjekke med flyselskabet, at flyvningen (og eventuelle videreflyvninger) du har bestilt passer som da du reserverede. Vi anbefaler kraftigt, at du kontakter dit flyselskab mindst 72 timer før den planlagte afgang på hver flyvning. Bemærk venligst, at hos nogle flyselskaber er det obligatorisk at bekræfte med dem, hvad din hensigt med flyvningen er. Vi har ingen kontrol over flyselskabets ændringer af tidsplanen og vi har intet ansvar for omkostninger, der kan opstå som følge af sådanne ændringer.
 

4.4.3. Annulleringer af os
 

I tilfælde af en åbenbar fejl (herunder eventuelle fejl i indtastningen af data, regnefejl eller skrivefejl), hvilket resulterer i visning af en pris, som er naturligvis er blevet vist ved en fejltagelse, forbeholder vi os retten til at annullere din reservation, også selvom den automatisk blev bekræftet af os. Du vil blive informeret om dette så hurtigt som muligt, så du kan foretage en reservation til den korrekte pris, hvis du ønsker det. Under alle omstændigheder, vil du ikke være berettiget til at kræve erstatning fra os på grund af annulleringen eller forbundne omkostninger, der er blevet opkrævet på grund af en fejlagtig booking, som er blevet annulleret.

I nogle tilfælde, og i tillæg til fakturerings- og betalingsoplysninger, du giver os, kan vi kræve, at du beviser din identitet. Dette kan rekvireres på tidspunktet for reservationen, under betalingsbehandlingen eller på noget andet tidspunkt derefter. Vi forbeholder os retten til at annullere reservationen, hvis du ikke giver en sådan legitimation når vi anmoder om det uden noget som helst ansvar.

Vi forbeholder os også retten til at annullere din booking til enhver tid af sikkerhedsmæssige eller bedrageribeskyttende formål. Dette er normalt på grund af vores sikkerhedsbeskyttelse og bedrageriafsløring, der rapporterer et problem med betalingskortet, den indtastede e-mailadresse der bruges til booking osv. Under sådanne omstændigheder kan vi annullere din booking uden ansvar. En e-mail med information om annulleringen vil blive sendt til den e-mailadresse, du oplyste i forbindelse med bookingen.

 

5. Priser og betalinger

5.1. Priser

Selskabet Tripsta S.A. der administrerer og driver hjemmesiden tripsta.dk er baseret i Grækenland, der er en region hvor man bruger valutaen Euro. Men for at øge din bookingoplevelse, vises beløbet i DKK. Valutaomregning udføres automatisk for at kunne vise det beløb, der skal betales i DKK. Beløbet baseres på kursen på den omtrentlige tid hvor bookingen blev fuldført, da dette er taget fra officielle kilder. I nogle få tilfælde kan beløbet, der tages fra dit kort afvige lidt fra betalingsbeløbet vist på vores hjemmeside, på grund af at kursen hos din kortudbyder er anderledes end den, der anvendes af os i løbet af bookingprocessen.

Selv når du bestiller online betaler beløbet i DKK (afhængigt af korttypen, der anvendes til transaktionen) kan valutaen være i Euro. Du vil blive informeret om den valuta, der bliver brugt ved betalingen af bookingen, og forud for købet. Konkret når du vælger din korttype fra dropdown-listen, kan du automatisk se valutaen og det nøjagtige beløb, du bliver opkrævet.

I tilfælde af at dit kort debiteres i Euro, skal der på det sidste trin af bestillingen, og forud købet, vises det samlede opkrævede beløb i Euro, samt det tilsvarende beløb i DKK. Det beløb, der trækkes fra dit kort, kan afvige fra det beløb vist på vores hjemmeside, da det afhænger af den valutakurs, din kortudsteder anvender til at behandle transaktionen samt eventuelle yderligere afgifter eller gebyrer, der er fastsat af din bank (såsom valutakonverteringsgebyr).

Bemærk, at hvis du bruger et udenlandsk kreditkort, kan det endelige beløb der bliver trukket fra dit kreditkort afvige fra det beløb citeret betales på vores hjemmeside fordi betalingen finder sted i udlandet. Vi vil ikke være ansvarlig for eventuelle gebyrer for varierende valutakurser og gebyrer, der er fastsat af din bank, samt enhver ekstra gebyrer for transaktioner i en fremmed valuta, din kortudsteder opkræver. Dette er kun hvis DKK ikke er din kreditkortudsteders standard.

 

5.2. Betaling

Betaling kan ske via de betalingsmetoder, der står på vores hjemmeside. Andre betalingsmetoder end dem, der er angivet på hjemmesiden accepteres ikke. Vi påtager os intet ansvar for kontanter eller checks sendt med posten.

Når du foretager en reservation på vores hjemmeside, vil du være nødt til at give os kredit- eller betalingskortoplysninger for at dække din reservations fulde omkostninger. Vi kan være forpligtet til at videregive dine kortoplysninger til den pågældende rejseleverandør for at opfylde bestillingen. Du kan få opkrævet flere gebyrer for rejsen, oven i beløbet du betalte for din reservation.

Du autoriserer os eller en autoriseret tredjepart til at tage den fulde betaling af dit købs samlede beløb. Når du betaler med kreditkort, kan betalingen af dit fly tages direkte af flyselskabet.

Hvis der er problemer med din betaling, vil vi kontakte dig inden for 48 timer (eller inden for 24 timer, hvis du rejser inden for 48 timer).

Vi vil ikke være ansvarlig for nogen efterfølgende prisstigning som følge af betalingsfejl. Enhver prisstigning skal betales af kunden før bestillingen kan bekræftes.

Vi er ikke forpligtet til at udstede nogen billetter, bekræftelser, værdikuponer eller andre rejsedokumenter før betalingsprocessen er afsluttet, og vi har modtaget betalingen. Men i alle tilfælde forbliver kunden ansvarlig for betalingen af de bestilte ydelsers fulde beløb.

I tilfælde af at betalingen behandles med et kreditkort af en tredjeperson, kan vi kræve skriftlig tilladelse af kortets indehaver. Vi eller rejsearrangøren forbeholder kun retten til at levere e-billetter, bekræftelser, e-kuponer eller andre rejsedokumenter til dit kreditkorts faktureringsadresse eller e-mailadresse, når det er blevet bedt om af kreditkortets udsteder. Alle e-mailadresser, der anvendes, skal være gældende på bookingtidspunktet

Efter afslutningen af ​​betaling og bookingbekræftelsen, vil du modtage alle nødvendige skattemæssige dokumenter (kvitteringer, fakturaer) af Tripsta S.A. via e-mail til den e-mailadresse, du angav da du bookede.

I tilfælde hvor du anmoder om udstedelse af en faktura/kvittering, vær da venligst særligt opmærksom når du indtaster data i de relevante felter. Ethvert krav om ændringer i detaljer der er indberettet af dig på en faktura der allerede er udstedt, vil indebære et gebyr på 75 DKK.

6. Særlige betingelser og information om flyvninger

6.1. Pris

Visse gebyrer, såsom gebyr for ydelsen, er ikke inkluderet i billetprisen og tillægges under bookingforløbet. I midlertidigt vises en opdeling af billetprisen, afgifter, tillæg og ekstra gebyrer og den samlede billetpris ved forskellige trin under bookingprocessen. Ved det sidste trin før validering af reservationen, vil en oversigt over den samlede pris blive vist. Når du klikker på Accepter, er du enig med prisen og købet. Du vil herefter modtage din bekræftelsesmail, hvor prisen også kan ses.

 

6.2. Tilbagebetalinger

I nogle tilfælde, når du ikke er i stand til at tage med dit fly, kan du med forbehold af flyselskabets vilkår og betingelser være berettiget til at få en del af beløbet tilbagebetalt, som du blev opkrævet på købstidspunktet. Et flertal af flyselskaberne betaler skatter, gebyrer, afgifter og tillæg (TFC'er) tilbage til passagerer ved lufthavne og offentlige myndigheder, hvis billetten er ubrugt, da disse TFC'er kun udbetales til lufthavne eller regeringer, hvis passageren rent faktisk rejser. Andre TFC'er (for eksempel brændstofafgifter eller reservationsgebyrer) bliver ikke refunderet, medmindre en fleksibel billet er købt. De fleste flyselskaber kræver et administrationsgebyr for tilbagebetaling af TFC'er.

Hvis du vil gøre krav på et beløb, som muligvis kan refunderes, skal du gøre det ved at sende os en skriftlig godkendelse, her. Du giver os hermed tilladelse til at at gennemføre alle de aktiviteter, der er nødvendige for at opnå en sådan tilbagebetaling. Du accepterer, at du har 12 måneder fra din planlagte flyvedato til at skrive og bede os om tilbagebetaling, hvorefter du accepterer at miste enhver ret til at anmode om tilbagebetalinger.

Bemærk venligst, at i tilfælde hvor billetter bliver udstedt direkte af flyselskabet, eller hvor betalingen af din flybillet trækkes direkte af flyselskabet, kan du blive bedt om at indsende en anmodning om tilbagebetaling direkte til det pågældende flyselskab.

Bemærk venligst, at tilbagebetalingerne kun kan behandles i den betalingsform der blev anvendt på da du bookede, og at alle tilbagebetalinger er underlagt det pågældende flyselskabs politik og vores tilbagebetalingsgebyr. Du giver os hermed tilladelse til at trække servicegebyret fra tilbagebetalingen, der skal betales til dig.

I tilfælde af en tilbagebetaling til dig efter ovennævnte fradrag, vil det pågældende beløb blive overført tilbage af parten, der har betalt den oprindelige betaling til det betalingskort, det blev brugt til at betale den oprindelige reservation.

Servicekontrakter, vil ikke være berettiget til godtgørelse.

Kunder bør bemærke, at tilbagebetaling af flyreservationer kan tage op til 6 måneder.

Tilbagebetaling vil kun blive udbetalt til dig, når vi har modtaget penge tilbage fra flyselskabet. Vi er ikke ansvarlige, hvis flyselskabet ikke kan betale restitution.
 

6.3. E-billetter

Alle billetter, der sælges på vores hjemmeside er e-billetter, som er en papirfri måde at booke flyrejser. Når du har foretaget din booking, gemmes den elektronisk i flyselskabets reservationssystem. Vi sender dig en bekræftelsesmail og derefter en separat e-billet.

Du skal vise din e-billet når du kommer til check-in. Hvis du ikke har modtaget din e-billet inden for 48 timer, skal du kontakte os via e-mail.

Vi er afhængige af de oplysninger, du angiver som værende korrekte, og derfor kan vi ikke kan holdes ansvarlig, hvis din e-billet ikke ankommer på grund af en forkert e-mailadresse eller hvis mailen ender i din junk-mappe. Du skal straks meddele os, hvis du ændrer din e-mailadresse eller dit telefonnummer.

Desuden skal du kontrollere, at navnet på dit pas stemmer overens med navnet på din billet og/eller ordrebekræftelsen. Det er dit ansvar at kontrollere, at alle oplysninger indtastet i bookingsystemet er korrekte, herunder, men ikke begrænset til, de korrekte passagernavne, fly, datoer og rejseruter. Hvis noget er forkert, er det dit ansvar at underrette os øjeblikkeligt. Der vil blive tilbudt alt muligt hjælp til at rette eventuelle fejl; dog kan afgifter opkræves af både os og flyselskabet, som du ville skulle betale.

Bemærk venligst at luftfartsselskaberne har deres egne regler og bestemmelser med hensyn til salg af e-billetter. Vi kan ikke holdes ansvarlig for manglende overholdelse af disse regler, og vi anbefaler kraftigt, at du tjekker disse oplysninger med dit flyselskab inden rejsen.

Under særlige omstændigheder, på grund af billetrestriktioner uden for vores kontrol, er vi ikke i stand til at videregive oplysninger om bekræftede reservationer til flyselskabet for at få dem til at opfylde reservationen. Hvis dette sker, vil vi forsøge at give dig besked inden for 48 timer efter bekræftelsen og organisere en tilbagebetaling eller arrangere et alternativ. I tilfælde af at du vælger et alternativ, som er dyrere end din oprindelige reservation, er du ansvarlig for at betale forskellen.

 

6.4. Lavpris flybilletter

I tilfælde af lavprisflyselskaber inkluderes i din flysøgning, vil vi søge i lavprisselskabets database, og derefter vil vi behandle bookingen på dine vegne, hvis du vælger at købe. Din kontrakt vil være med det pågældende lavprisselskab, og du vil også være underlagt deres vilkår og betingelser.

Bemærk venligst at du kan modtage en bekræftelsesmail samt e-billetten direkte fra lavprisflyselskabet i separate e-mails.

Lavprisflyselskaber kan også opkræve ekstra gebyrer for indchecket bagage, check-in i lufthavnen, valg af siddepladser, underholdning under flyvningen (hvis muligt), mad, drikke, snacks osv. Eventuelle gebyrer for disse ekstra ydelser, er ikke inkluderet i prisen af din flybillet, medmindre andet er udtrykkeligt fastsat. Fulde oplysninger om sådanne afgifter er ikke altid tilgængelige, når du foretager din reservation. Af denne grund er du nødt til at tjekke din bagage osv. ved at besøge flyselskabets hjemmeside. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle yderligere omkostninger, og vi råder dig til at kontakte det pågældende flyselskab for at tilføje eventuelle ydelser og verificere gebyrer.

 

6.5. Bagage

Bagagetilladelser og politikker afviger afhængigt af flyselskabet. Af denne grund, bør du tjekke bagagepolitikken direkte hos flyselskabet, du flyver med. For at finde ud af, om din bookede rejse inkluderer bagage, skal du kontrollere flyveoplysningerne i den e-mail, du modtager efter reservationen.

Bemærk venligst det følgende:

i) Flyselskaber såsom Easyjet, Ryanair, Wizzair betragtes som lavprisselskaber, og indchecket bagage er ikke inkluderet i flybookingen. Vi anbefaler, at du tilføjer bagage online forud for din rejse, eftersom nogle flyselskaber opkræver ekstra gebyrer for at tilføje bagage i lufthavnen. Du skal bruge flyselskabets bookingreferencenummer og e-mailadresse, der blev brugt til at foretage reservationen. Hos nogle flyselskaber såsom Easyjet, Ryanair eller Wizzair skal du også bruge kontooplysninger, som ville være blevet sendt til dig i en separat e-mail sammen med din bookingbekræftelse. Du rådes til at finde det flyselskab du flyver med og bruge "Administrer din reservation& quot;-linket til at tilføje bagage til din rejse.

ii) Nogle flyselskaber med fuld service (som Air France og KLM blandt andre) tilbyder lavere billetpriser, der ikke inkluderer bagage. Når du har valgt din flyrejse, skal du tjekke sektionen om flyinformation for at finde ud af, om bagagen er inkluderet i din billetpris. Hvis bagagen ikke er inkluderet, skal du tilføje den. Denne service er i de fleste tilfælde kun tilgængelig via flyselskabets hjemmeside. Omkostningerne ved at tilføje bagage er normalt højere i lufthavnen, så vi anbefaler at du tilføjer det, før du tjekker ind.

 

6.6. Uledsagede mindreårige

Uledsagede mindreårige er børn over 5 og under 12 år, og rejser alene (alder afhænger af flyselskabets politik, så du skal tjekke det hos flyselskabet).

Mange flyselskaber giver (eller kræver) tilsyn for mindreårige fra ombordstigningen til tidspunktet, hvor den mindreårige er ankommer til det endelige bestemmelsessted. Dette kaldes unaccompanied minor-service. Servicen til mindreårige, skal først godkendes af flyselskabet. Bemærk dig at flyselskabers retninglinjer for unaccompanied minor-servicen kan variere. For eksempel, afhængigt af flyselskabet, er unaccompanied minor-servicen ofte obligatorisk for børn  i alderen 5-14, men frivillig for teenagere (i alderen 15-17). Vær sikker på at tjekke flyselskabets specifikke politikker, gebyrer og tjenester, som flyselskabet pålægger.

Yngre børn, (typisk under 5 år) kan ofte ikke betjenes som uledsagede unge og skal ledsages af en ældre passager på samme flyrejse og i samme afdeling. Passagerer mellem 12 og 17 år, selv om de behandles som voksne m.h.t. flypriser, kan dog ikke fungere som ledsagere for uledsagede unge, når der ikke er passagerer til stede, som er 18 år eller ældre.

Der opkræves almindeligvis et gebyr for unges uledsagede rejser.

Ved ledsagelse af mindreårige vil flyselskabet oftest gerne vide, hvem der afleverer den mindreårige i afgangslufthavnen, og hvem der modtager den mindreårige i ankomstlufthavnen.

Husk venligst også, at unge af bestemte nationaliteter, der rejser uden for deres land uledsaget eller sammen med en anden end deres forælder eller værge (som anført i deres pas) underligger specielle krav, f.eks. at de skal medføre et dokument, hvori en værge eller forælder, som er juridisk autoriseret til at bestemme over barnets rejser, erklærer sig indforstået med, at rejsen er retmæssig.

Bookning for uledsagede unge kan kun gennemføres telefonisk.

Kontakt venligst flyselskabet, inden du køber flybilletter, og spørg den om reglerne for uledsagede unge.

 

7 Pas, visa og sundhedskrav

Det er dit ansvar at sikre, at du er i overensstemmelse med alle pas-, visum- og andre indrejsekrav, der gælder for din rejseplan. Med hensyn til dette, bør du bekræfte tingene med de rette ambassader og/eller konsulater i god tid inden rejsen, uanset om destinationen som du besøger kræver visum. Det er vigtigt at huske at medtage alle transitpunkter i din rejseplan, da disse også kan kræve, at du har et visum. 

Vi påtager os ikke noget ansvar, hvis du ikke får lov til at rejse på grund af din manglende overholdelse af sådanne krav, og vi forpligter os ikke til at tage stilling til sager, vi forudsat har assisteret eller rådgivning om.

Det skal bemærkes, at betingelserne for at opnå visum, transitvisum og indrejseformaliteter, varierer fra land til land og er underlagt ændringer uden varsel. For yderligere nødvendige oplysninger, bør du kontakte de rette ambassader eller konsulater i alle lande, der er anført i din rejseplan, og/eller luftfartsselskabet og ikke kun ambassaden og konsulat i dit destinationsland, eftersom lande der er mellemlandinger i din rejseplan frem til din endelige destination (uanset om det er en flyvning med mellemlanding uden at ændre fly eller et flyskift) typisk kræver et transitvisum eller visum til flere indrejser.

Vi anbefaler dig at dit pas er gyldigt i mindst seks måneder efter din planlagte hjemrejsedato, for at undgå at have identifikationsproblemer eller andre problemer under din rejse. Vær venligst også opmærksom på, at der er lande, der kræver, at rejsendes pas har udløbsdato mindst 3-12 måneder efter ankomsttidspunktet.

 

8. Erstatning

Du erklærer dig indforstået med at holde os og vores samarbejdspartnere, samt vores leverandører og alle sådanne parter, ledere. direktører, ansatte og agenter skadesløse mod krav, søgsmål, fordringer, tab, skader eller andre omkostninger (herunder begrundede rets- og advokatgebyrer), som er forårsaget af dig eller tredjepart som resultat af (a) din overtrædelse af denne Aftale, (b) din overtrædelse af love eller rettigheder tilhørende tredjepart, eller (c) din anvendelse af vores hjemmeside.

 

9. Ophavsret, varemærke, software på denne hjemmeside

Alle indhold på vores side, så som tekst, grafik, logoer, knapikoner, billeder, audioclips og software (""indhold"") er vores ejendom eller tilhører de firmaer, der forsyner os med indhold, og er beskyttet af internationale love om ophavsret og andre former for intellektuel ejendom. Rettighederne til intellektuel ejendom for det samlede indhold på vores hjemmeside (d.v.s. præsentation, udvalg, samling, arrangement og anordning) ejes udelukkende af virksomheden, der administrerer og opererer denne hjemmeside, og er beskyttet af internationale love om ophavsret og andre former for intellektuel ejendom. Al software, som stilles til rådighed på vores hjemmeside eller i din mobiltelefonapplikation er vores eller vores softwareleverandørers ophavsretsligt beskyttede arbejde og er underlagt internationale love om ophavsret og andre former for intellektuel ejendom. Enhver anvendelse af indhold og/eller software i andet sammenhæng end i overensstemmelse med denne Aftale, herunder reproduktion, ændring, deling, overførsel, genpublicering, fremvisning, eller anvendelse af indhold på denne side på anden måde end den udtrykkeligt autoriserede, er strengt forbudt.

Visse software og indhold på vores hjemmeside ejes eller er licenseret af os eller vores leverandører, og din anvendelse af dem kan være underlagt yderligere betingelser.

 

10. Links til tredjeparts hjemmesider

Vores hjemmeside kan indeholde links til tredjeparts hjemmesider, som vi kun tilbyder dig som en ekstratjeneste. Du må selv sikre dig, at alle links du åbner er fri for virusser, orme, trojanere eller andre destruktive mekanismer. Eksistensen af disse links betyder ikke, at vi anbefaler sådanne hjemmesider eller noget af deres indhold. Vi er ikke ansvarlige for sådanne hjemmesider, deres indhold, eller deres regler om privatlivets beskyttelse.

 

11. Garanti, ansvarsfraskrivelse og ansvarsbegrænsning

Informationerne, softwaren, produkterne og tjenesterne som udbydes af os eller vores leverandører, eller som publikeres på vores hjemmeside, kan indeholde unøjagtigheder eller fejl, herunder fejl i prisangivelserne. Vi og vores samarbejdspartnere garanterer ikke for nøjagtigheden af informationer, der optræder på vores hjemmeside (herunder bl.a. priser, fotos, almene produktinformationer o.s.v.), og vi afviser enhver form for hæftelse for fejl eller unøjagtigheder i forbindelse med sådanne informationer. Vi forbeholder os udtrykkeligt retten til at korrigere prisfejl på vores hjemmeside og/eller i afventende reserveringer, som er foretaget med en ukorrekt pris. I sådanne tilfælde vil vi om muligt tilbyde dig at opretholde den afventende reservering med den korrekte pris, eller vi vil ophæve din reservering uden strafgebyr.

Bedømmelser for udbydere tjener kun som generelle vejledninger, og vi garanterer ikke for disse bedømmelsers korrekthed. Vi afgiver ingen garantier for rådigheden af specifikke produkter og tjenester. Vi udtaler os ikke om anvendeligheden til hvilket som helst formål af informationerne, softwaren, produkterne og tjenesterne, som udbydes af os eller som findes på vores hjemmeside. Når vi inkluderer eller tilbyder nogen som helst produkter eller tjenester, betyder det ikke, at vi støtter eller anbefaler disse produkter eller tjenester. Alle sådanne informationer, software, produkter og tjenester udbydes ""som de er"", uden garanti af nogen art. Vi afgiver ingen garanti for, at vores hjemmeside, dens servere eller nogen e-mail afsendt af os eller vores leverandører er fri for virus og andre skadelige komponenter. Vi frasiger os hermed enhver garanti og enhver betingelse i forbindelse med disse informationer, software, produkter og tjenester, herunder alle implicerede garantier og betingelser for salgbarhed, brugbarhed til et bestemt formål, titel og forbud mod krænkelser.

Flyselskaberne eller andre udbydere, der udbyder rejser eller andre tjenester på denne hjemmeside, er uafhængige entreprenører og ikke vores agenter eller ansatte. Vi er ikke ansvarlige for sådanne udbyderes handlinger, fejl, udeladelser, repræsentationer, garantier, kontraktbrud eller uagtsomheder, eller for nogen form for personskader, død, skader på ejendele eller andre skader eller udgifter, der resulter heraf. Vi har intet ansvar og yder ingen erstatning i tilfælde af forsinkeler, afbud, overbookning, strejke, force majeure eller andre årsager uden for vores kontrol, og vi er ikke ansvarlige for nogen form for ekstraudgifter, udeladelser, forsinkelser, omdirigering eller handlinger fra regeringers eller myndigheders side.

Vi er under ingen omstændigheder ansvarlige for nogen form for direkte, indirekte, straffemæssige, tilfældige, specielle eller følgeskader, som opstår på grund af, eller som er på nogen måde forbundet med, din adgang til, visning eller brug af denne hjemmeside eller vores service, eller med forsinkelser eller mangel på adgang til brugen af vores hjemmeside, uanset om de er baseret på en påstand om uagtsomhed, kontrakt, tort, direkte ansvar eller andet, og selv om vi er blevet informeret om muligheden for sådanne skader.

Hvis vi til trods for ovennævnte begræsninger findes ansvarlige for tab eller skader, som opstår på grund af, eller som er på nogen måde forbundet med, nogen af tilfældene beskrevet ovenfor, kommer vores samlede ansvar i intet tilfælde til at overskride (a) serviceomkostningerne som du har betalt til os i sammenhæng med sådan en/sådanne transaktion(er) på denne hjemmeside, eller (b) hundrede amerikanske dollars (US $100.00) eller det tilsvarende beløb i lokal valuta.

Ansvarsbegrænsningen genspejler risikoplaceringen mellem parterne. Begrænsningen, som specificeres i denne sektion, fortsætter med at bestå og være gældende, selv om et begrænset retsmiddel, som er specificeret i disse betingelser, viser sig ikke at have opfyldt sit egentlige formål.

 

12. Gældende lov

Denne hjemmeside drives af et græsk firma og denne Aftale er underlagt de græske love. Du erklærer dig hermed indforstået med den eksklusive domstolskompetence og det eksklusive retssted i Athen, Grækenland, for enhver retsstrid, som måtte opstå fra eller i sammenhæng med brugen af denne hjemmeside.

 

13. Korrespondance

Al korrespondance vedrørende kundeservice eller din booking skal sendes til Travelplanet24 S.A. Travel Agency, Karagiorgi Servias Str. 4, P.O 10562 Syntagma, Athen, Grækenland. Ellers kan du kontakte os.

Alle forespørgsler modtaget via e-mail bliver besvaret inden for 24 timer via e-mail eller telefon, hvis de er modtaget inden for kontortiden. Hvis din forespørgsel er modtaget uden for kontortiden, kontakter vi dig på den følgende kontordag. I tilfælde af hasteforespørgsler modtaget uden for vores kontortid anbefaler vi, at du tager direkte kontakt til den relevante tjenesteudbyder.

14. Andre aftalebetingelser

14.1 Den samlede aftale og Uadskillelighedsklausul

Disse Aftalebetingelser indeholder den fuldstændige aftale mellem parterne i forhold til dens genstand.

Hvis nogen del af disse Aftalebetingelser (inkl. en eller flere af paragrafferne i disse Aftalebetingelser, eller nogen underklausul eller -paragraf, eller en del af en eller flere af disse paragraffer) er eller bliver erklæret ugyldig eller på anden måde ugennemførlig af en hvilken som helst grund under gældende lov, skal den anses for at være udeladt fra disse Aftalebetingelser. Gyldigheden eller gennemførligheden af de øvrige regler i disse Aftalebetingelser bliver derved på ingen måde berørt eller formindsket som resultat af denne udeladelse.
 

14.2 Ændringer i de Almene Aftalebetingelser

Vi forbeholder os retten til uden varsel at ændre eller opdatere disse Aftalebetingelser fra tid til anden. Den aktuelle version af Aftalebetingelserne vises på hjemmesiden fra og med datoen, hvor ændringerne træder i kraft. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden efter ændringerne i Aftalebetingelserne, accepterer du hermed disse ændringer.

 

Version:02/05/2017